söndag 22 maj 2016

Barnbarn

4.54 den 21 maj blev jag trippel-mumma ♡


Telefonen ringde vid midnatt och fast jag var på träff med John Blund , visste jag genast vad det gällde. Nån minut senare satt H o jag i bilen med nattskjortorna på och håret på ända . En syn som nog fått den suraste polis att småle eller så inte . 
20 minuter efter att samtalet kommit , kröp vi i sängen med gullena mellan oss . De som nångång sovit med en nästan 4-åring och en 1,5 åring , vet att det går villt till . Fötter och händer hålls inte stilla och plötsligt märker man att ungen ligger tvärs över sängen ! Varmt blir det också , så egentligen kan man nog inte kalla det för att sova. Låg och tänkte på hur lyckligt lottad jag är , då jag har dessa små gullen , då det vid 6-tiden pep till i telefonen . Ett  sms och jag ser den sötaste lilla flicka . Kärlek vid första ögonblicket igen ♡ Hon kom med gryningen och koltrastens sång önskade henne välkommen .
Då gullena vaknar så småningom , visar jag dem bilden på lillasystern. Store bror konstaterar då lugnt ; " en tykkää tytöistä " (gillar inte flickor) . 
Senare på kvällen får vi se henne. Då jag tar hennes lilla hand i min , känner jag en enorm tacksamhet , lycka och kärlek , en härlig coctail !


Den finaste gåvan man kan önska sig ♡

2 kommentarer:

  1. Nämen stoooort grattis :) Jag har bara så knepigt att tänka dig som trippelmumma - det var ju just du blev trippelmamma...typ! Men en hjärtevärme kram till er alla <3.

    SvaraRadera
  2. Tack vännen, så går åren, tur att det är bara barnen som blir äldrde :)

    SvaraRadera