söndag 29 maj 2016

Promenad

längs "min" väg en ljummen sommarkväll i maj - göken gol inne i skogen och doften av liljekonvalj omger mig. Detta gör mig euforisk , naturen är så vacker och rogivande . Kommer till å stranden och där blommar rönnen . Blomman så vacker , men doften... är inte i min smak.



Promenaden fortsätter genom ett böljande grönt hav , grönt så långt ögat når . Skulle nog mycket hellre promenera längs en riktig strand , men i brist på bröd så äter man limpa :)


Plötsligt möter jag en tulpan helt på fel ställe , helt ensam bland maskrosor . 


Det slår mig att denna lilla tulpan och vår mini gumma har nåt gemensamt . Först 9 månader i ett tryggt mörker och sedan plötsligt ut i klart solsken !

Ut i stora världen , dit skall dessa små fötter bära vår mini gumma .


Virkad bläckfisk är "sista skriket" för babyn just nu
 och såklart måste vi oxå ha en .






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar