söndag 15 maj 2016

Frissa & Klänning

Lördagmorgon - frissa besök. Haft turen att hitta en pärla till frissa, Sanna vet precis vad jag vill ha . Nu blev det ränder i flera nyanser , en bra klippning och även ögonbrynen blev fixade. En lyx, som heter duga ! Efter denna sköna stund , var det dags att återgå till vardagen. Jakten på den perfekta klänningen var till följande på agendan, suck , stööön och pust !
Eftersom förmiddagen spenderades hos frissan var klockan redan halv tolv, vilket betydde att ALLA andra också var i köpcentret, vilket betyder angst för mig. Men det hjälptes inte, då studentdimission , jobbets sommarfest ( tack chefen att du anmälde mig ) och senare i sommar även ett dop i kikaren. Först gällde det att ens hitta några alternativ och sedan kommer det värsta, att pröva dem . "Provrum" är min fasa; ett litet utrymme, som har ett kallt ljus som inte ger nåt förlåtelse. Inte en pall att sätta sin väska på , en massa övergivna kläder tar upp de krokar som finns och golvet full med dammtussar. Detta nåt som alla butiker borde ta och fundera på; hur göra de mera inbjudande och trivsamma ?? Förr fanns det en liten scarf som man kunde skydda plagget mot smink, vart har de förvunnit? Nu är de flesta kläder färdigt smutsiga när du skall köpa dem, äckligt enligt mig. Men undrens tid är inte förbi, redan klänning nr 2 var den det stod mitt namn på :) En grå-vit randig , inte världens somrigaste kanske enligt nån, men jag gillar den.
Regnet öste ner resten av lördagen, så det var handarbete som gällde. Virkade små studentugglor, som jag skall sätta på en pinne in bland rosorna.




Under veckan besökte jag Koiramäen Pajutalli, ett ljuvlig ställe i Tusby precis bredvid flygfältet. Känns som man nästan kan röra i planen , då de landar.


Där finns en massa härliga saker, man inte ens visste att man behövde. Rekommenderar varmt att besöka stället och hälsa på sötnosarna Arvi och Otto, minigrisarna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar