söndag 1 november 2015

Vaknade

full av energi, idag skulle det fixas allt mellan himmel och jord! Började med att finslipa en  kottekrans; stackars H hade igen blivit några hårstrån fattigare tidigare i veckan, när han försökte komma på ett bra sätt att böja hönsnötet jag skulle ha som stomme. Många mindre vackra ord och lite blodiga fingrar krävdes, innan jag var nöjd. Idag petade jag ännu in en ljussladd och är super nöjd med resultatet.
H hade även fått till uppdrag att laga stommar till stjärnor, som jag sedan skulle binda granris runt. Mommo, nr 1 och hennes svärmor brukar få en krans av gran eller tall, att hänga på dörren så här inför jul. I år blev det en stjärna.

H har under årens lopp blivit duktig på att fynda på loppis. För nån vecka sedan hittade han en brun hylla , med krittavla i mitten. Stryk ful, men han såg genast potential i den :) Idag var den färdig, vit målning och sandpapper gör underverk.

Nu tänkte jag sitta en stund och virka nåt till gulles strump julkalender. 24 små strumpor att fylla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar