tisdag 27 oktober 2015

Vintertiden

är här och för mig betyder det att jag vill gå och sova redan  klockan åtta. Detta att flytta klockan är helt onödigt enligt mig, dagens värld rullar på 24/7 hela tiden ändå!
Vintertiden inleder för mig den bästa tiden på året - väntan på julen ♡
Tror att jag varit en tomte i mitt tidigare liv, älskar julen och allt som hör till. Först kom ljusslingor fram, en vit stjärna hänger i terass fönstret,
En höst stjärna pryder bordet
och granen står så grön och grann på trappan.
Virkad "Maileg-tomte" skall prinsessan få till lilla jul,
 tills dess får den sitta på hyllan och spana.
Tomte-ugglan skall få hänga på nr 3:s dörr och hälsa 
alla andra tomtar välkommna.
Glögg & pepparkakor med ost är nästa på listan :)

3 kommentarer:

  1. Oi, vi måst ha glögg-ost-kväll nån lördag!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varm glögg och peppisar med mögelost är uppdukat , mums♡

      Radera
  2. Nej!! Jag sku ha kunna komma nästa veckoslut :-(

    SvaraRadera