måndag 16 november 2015

Paketkalendern

har följt med oss i snart 30 år! Mommo börjde "traditionen" med nr 1 och första året fick hon öppna alla paketen. Sedan kom nr 2, 3 och 4. Sedan blev det stopp, för 24 luckor funkar inte med 5 barn :)
Nu är det bara nr 4 kvar hemma och jag tycker ju att hon är för gammal för att tro på tomtar, men nix. Paket skall det vara varje morgon och jösses om tomten glömmer!
Man skulle ju ha trott att jag lärt mig nåt under årens lopp , men nej , såklart skall små gullena oxå ha en paketkalender ♡
Fixade för 10 år sedan en " strumpkalender" och sade att mitt första barnbarn skall få den och nu finns den hemma hos nr 1. 24 st små strumpor att fylla.
Första gången jag fyllde den gick det ganska lätt, lilla H var så liten,  att en Duplo bit i varje strumpa funkade bra. Senaste jul var ännu ok, men nu blir det nog nya grå hår på den här tomtegumman. Prinsessan skall få några strumpor att "öppna" och de övriga skall fyllas med nåt smått till lilla H. Virkat några fingerdockor , lite karkki , småbilar och dylikt. Själv  fick jag redan en julgåva i förskott - den allra härligaste man kan få. En liten ny tomte gör entre i maj ♡ och gör mig till Tripla-Mumma.

1 kommentar:

  1. Maggi; lyckades radera din kommentar😞men tack massor för grattisarna!

    SvaraRadera