tisdag 10 november 2015

Flunssan

har mellanlandat hos oss, förklarade nog att flygfältet ligger ca 5 k  österut! Men nej, här landade den och alla kraxar och pappersrullen är slut hela tiden. Känner mig mörbultad,  brukar säga att mår pyton. En disktrasa är säkert frächare än jag just nu. Ligger på soffan tillsammans med hundarna, som vill trösta mig genom att vara så nära som möjligt. Varmt & skönt ♡

Min hjärnkapacitet (verkligen begränsad) räcker just och just till att bläddra i jultidningar. De är fyllda med allt härligt och suger in idéer likt min näsduk, måste dock skriva genast upp dem , för inget lagras på hårdskivan just nu. Till H kan man inte knysta ett skvatt om detta, det enda livtecknet är snarkandet som hörs i hela huset! Vi får ta det lite senare, fast nu skulle han nog inte orka opponera sig :)
Svärsonen hämtade igår plankorna jag beställt och redan synen av dem fick H:s feber att stiga. Bäst att vänta med de nya idéerna, annars stiger han inte upp på hela veckan.
Plankorna är sk råspont och skall bli en fondvägg till sovrummet.  Behöver litet hjälp av H för att förverkliga, så det lär dröja nån vecka innan jag kan visa bild på det. Ni vet, H  måste planera , inte bara smälla upp dem som jag vill.
Nu en tupplur.....zzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar