torsdag 7 februari 2019

nej se det snöar,

nej se det snöar,
de va väl roligt
hurraa


Vinter & snö
hör till mina favoriter,
men nu tror jag att det räcker även för mig.
Ett 58 cm tjockt täcke
täcker hela gården .
Vet inte längre vart sätta allt ?



kommer knappt ner på gården mera ?

 snön gör landskapet så vackert ,
allt så rent och fint,
nyanser av grått och blått.
Man märker att dagarna blir längre,
ljust ännu när man kommer hem.
Positivt är även att hundarna hålls rena.
Stakin lilla Lumi är så liten
att hon knappt syns i snön.
Tur så har de reflexvästarna på sig.




⛄⛄⛄⛄

Runebergs dagen till ära
gällde det att baka några tårtor.
Nr 3 hade sett i nån blaska att
man kunde använda pappersmuggar
för att få dem höga .


Funkade perfekt  :)


Nu skall jag sätta in min lotto & euro jackpot rad,
skulle gärna göra det som står på affischen.
( övers. om jag vinner på lotto ,
skulle jag sticka en strumpa i dagen )

tummarna upp !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar