söndag 24 februari 2019

Vårt hus

brukar jag ju kalla Villa Villekulla och att fixa på det är ett evighets projekt. Nåt jag gillar , men inte H alltid. Har alltid minst 3- 4 olika projekt i mitt huvud som jag vill ha gjort , men att få det gjort brukar ta sin tid . Underligt nog har det nu under ett  par månader hänt en massa .
Bläddrade före jul i någon inredningstidning och råkade se en bild där man använt en gammal symaskin som bord till tvättstället ( lavuar skulle jag säga ) . Detta måste jag få ! När nr 4 flyttade ut så behövdes  inte mera det stora skåpet , iom att den hade till 90 % varit fylld med hennes make-up arsenal . Jag klarar mig med typ 10 olik burkar . Som tur har jag köpt i reserv ett par gamla Singer symaskiner då de dykt upp på loppis , så materialet hade jag färdigt . Nytt tvättställ inskaffade jag , då den gamla sett sina bästa dar . Gick förvånansvärt lätt att få fart på H och det var klart i ett huj .


Super nöjd med resultatet.

Till följande var det tamburen som spökade i mina tankar . Detta projekt krävde litet mera övertalningsförmåga , men lyckades efter många om och men. Äntligen grått golv och vitlackade panel på väggen. Även nya avbrytare . Perfekt !


Fick även den fula elmätaren undangömd :)


nya avbrytare


Den gula parketten i vardagsrummet har nästan gjort mig galen  ända sedan vi flyttade hit , den bara är så ful ! Sägs att  det lönar sig att vänta och låta huset berätta vad den vill och nu sade den till mig att golvet skall målas ! Hade redan tidigare målat ett golv med parkett , så visste att det lyckas . Ledig dag på fredag och 3 liter Betolux målning väntade.
Hann måla halva golvet innan H förbarmade sig över mig och tog penseln av mig. Påstod att det såg besvärligt ut . Det var det också med min sjuka rygg , men det medgav jag inte .
Första gången med pensel och andra gången med rollen . Jippii , ett helt nytt ljust golv.
Detta projekt skall ännu slutföras med panel , men till det återkommer vi.


det gamla ; gult är fult



Främst på bilden endast målat en gång ,
 men redan ser man hur det ändrat hela rummets karaktär.


Hade fått till födisgåva ett presentkort till ansiktsvård och detta använde jag på fredag kvällen.
Till behandlingen hörde även massage och vågar påstå att för första gången på 10 år så cirkulerade blodet ända upp i huvudet. Tack mina härliga flickor för gåvan, älskar er <3







1 kommentar:

  1. Oj det ser helt super kiva ut, och helt jätte bra bilder. <3 Älskar dj! <3

    SvaraRadera