söndag 11 februari 2018

Vändag & alla hjärtans dag

Alla hjärtans dag firas igen den 14 och som så mycket annat härstammar detta firande från USA , där dagen firas  med pompa och ståt , samt  genom att spendera en massa dollars. Här hos oss har den mera fått formen av en vändag , vi är ju inte så duktiga på att visa våra känslor. Jag tycker  ju att alla dagar borde vara vändagar , eller alla hjärtans dag . Vi har så bråttom att försöka leva det perfekta livet att vi glömmer att ta vara på det viktigaste i livet , våra kära och våra vänner.


Mina döttrar, små gullena och mina föräldrar  är de käraste jag har och dem vill jag gärna minnas med ett kort och nåt smått till vändagen. Hoppas att de vet alla dagar hur mycket jag älskar dem . Till det behövs inga gåvor ; endast ord, närhet , tid och lite kramar.
Finaste H , han som finns där i min vardag. Älskar honom 💕 Ofta tar man varandra för givet ,  detta något vi borde ändra på . Krama om varandra, säg att du älskar och visa att du uppskattar . En dag kan det vara försent.


Min bäst vän har mörkbruna , nästan svarta ögon , och  blicken följer mig överallt . Min bästa vän  kan läsa mig som en öppen bok, hon vet när jag är ledsen och då får jag en våt puss över hela ansiktet. Tårar som jag ibland fäller  , slickar hon varsamt bort och då hon lägger huvudet i min famn , glömmer jag  de flesta bekymmer. Hennes våta / kalla nos puffar mig vaken på morgonen och svansen viftar som en tok , då hon lyckas få mig upp ur sängen. Små tassarna följer mig följer mig i ur och skur , alltid vid min sida. Ingen skillnad om jag varit borta i 10 min eller 10 h , så är jag alltid lika välkommen tillbaka.  Ordspråket nedan säger allt


"Whoever says that
diamonds 
are a girl's best friend
never owned a 
DOG "


I år fick jag en vändags gåva litet i förskott , skall bli svärmor igen . Nr 3 förlovade sig och får en till härlig svärson 💕




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar