torsdag 1 februari 2018

Salig röra ,

råder i vårt hus . Nr  2 köpte ny lägenhet, men den är inte helt färdig ännu, så hon och Lumi-hunden flyttade in till oss . Skoj att ha henne här, men det finns en massa saker på fel ställen :)
Veckoslutet gick i ett huj , då vi flyttade hennes saker till ett mellanlager. De som hyr ut lager påstår att 54 m2 skulle rymmas i 5 m2 lager , men som tur trodde vi inte på det . 7 m2 och smockfullt!

 Snart har vi samma rumba framför oss igen , då prylarna skall från lagret till lägenheten, puust ! Nu önskar jag nog verkligen att alla skulle hållas på plats en tid , min rygg gillar inte detta med att flytta. Nya lägenheten är belägen nära oss , så blir kortare väg att hälsa på. Skoj att ha henne här hemma , har promenadsällskap och någon att prata med på kvällarna .


Undrar hur min vardag kommer att se ut när även nr 4 lämnar boet? En massa mindre disk , mindre tvätt och mindre att plocka undan , men ganska tyst kan jag tänka mig . Vi får se när vi vet hur det blir , den dagen den sorgen . Citat jag hört under årens lopp :)
Tänkt att det redan är februari , blir inte klok på vart tiden går? Eller visst vet jag; i dagens Hesari är det en artikel om hur man uppfattar tiden olika i olika åldrar . Och det är vi gamyler som tycker att tiden rusar iväg , pga att" tiden finns i större bitar "och därför tycker man att det ryms mindre enskilda saker dit  ?? enkelt eller hur ??
Salig röra eller rättare sagt yra är det där ute just nu ! Snön vräker ner , tur jobbat distans idag men H är som bäst i Hesa,  nr 3 på väg på kryssning och H för dem till färjan. Minsann  inga vackra ord han just hade att säga om trafiken där. Jag gillar ju snön , dämpar alla ljud och hämtar ljuset med sig .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar