måndag 26 juni 2017

Midsommar helgen,

jaa... vet inte om jag skulle ha skrattat eller gråtit på torsdagskvällen? Hade just krypit under mitt lakan ( =mitt täcke ) , då helvetet bröt loss. Så lät det i alla fall ; alla 3 kom springande från intet och ut på terrassen . Synen som mötte oss var bedrövlig, vitt överallt. Det haglade golfbollar, åskade och stormade! Blev så ledsen att just då rann bara tårarna. Ovädret var förbi på 5 min och lugnet lade sig åter. Låg i sängen och grubblade på vad allt som blivit förstört?




Nr 4 skulle vara 6 på jobb på fredagen , vilket betydde att vi alla var uppe före klockan 5, tack vare den super fint fungerande kollektivtrafiken i huvudstadsregionen. Termometern visade +3 , så drog på yllestrumpor o tjockaste jackan och gick ut för att inspektera skadorna. Voj söta öde! Haglena hade varit så stora att de söndrat alla mina sommarblommor, trasat sönder bladen på perenner , alla vallmoknoppar farit av och tom rabarberna hade gått av . Behöver inte njuta av bönor eller squash i år, jävla finska sommar säger jag 😠
Halv 9 var huset städat, bastun och tvättrummet skurat , tvätten upphängd och allt detta  gick i en fart pga ilskan. H tog det lugnt som vanligt och satt ute och fixade en bastukvast i all sköns ro. På kvällen dök nr 2 + nr 3 och svärsonskandidat upp och vi badade bastu och åt en massa gott.
Lördag morgon 8.30 ringer mobilen och prinsessan meddelar att hon kommer "yökky" ( övernatt) , ett nej till detta var inte ett svar hon skulle ha godtagit . Fick ankomsten framskjutit till eftermiddagen och hann ut på långpromenad med hundarna.


Resten av veckoslutet gick förstås på gullenas ( för båda sku ju komma ) villkor, mao blev inget annat mera fixat.  Mat till hela slurven på söndagen och så ännu ett besök till nr 3 som behövde hjälp med att inreda sin nya lägenhet. Hemmåt med bilen full med tomma lådor och dessa skulle med det samma föras till nr 1 , som behöver dem till följande. Tur har jag fått detta med logistik redan i mina gener från pappa :)
Helgens bästa stund var när mina kära svärson frågar om jag är hungrig och dukar sedan allt fram till mig. Han är guldvärd ❤




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar