söndag 11 juni 2017

Love my life,

sjunger Robbie Williams och jag kan bara instämma.
Sitter på terassen i den ljumma sommarkvällen och lyssnar på tystnaden. Fågelsång är det enda som hörs , trädens bladskrud håller bruset från tammerfors leden borta. Solens sista strålar silar sig genom björkarnas grenar och ett lugn ligger över hela landskapet .

Göken ropar kukkuu nånstans inne i skogen och från holken hörs ett väldigt pipande. Vi har det så fint här och känner en enorm tacksamhet över det , men samtidigt är jag fundersam ? Varför har jag rätt att njuta av allt detta bara för att jag råkar vara född i Finland? Veckoslutets mediacirkus får mig att må illa😟


Love my life - jaa ni det gör jag nog. Har min H , sedan 38 år tillbaka , som jag älskar. 4 härliga barn har vi och nu ännu 3 st barnbarn . Svärson +kandidant , hundar och mina fina föräldrar.

Denna "sillsallad" träffas 1 gång i veckan på söndagslunch och idag var det min tur. Fast det går hela förmiddagen till förberedelser , så är det värt det . Som extra dessert idag , så stannade alla 3 gullen hos mumma , så att föräldrarna skulle få nåt fixat på bygget. Sandlåda , gunga och lekstuga stod på programmet . Det finns nog inget finare i livet , än att få vara med i dessa gullens liv . Kärleken till dessa går ej att beskriva i ord , kärleken är störst av allt.
Love my life ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar