måndag 7 november 2016

Likt snöflingor

virvlade julen in till oss under veckoslutet , rogivande och hämtade lugnet med sig.
Lördagen startade i sakta makt , tillsammans med H o Mimmi promenerade vi till det lilla kapellet nära oss. Där finns en minnessten och vi tände ett ljus till alla kära .
Promenerade genom skogen tillbaka och längs stigen fanns en massa med material som jag behövde till mitt blomster arrangemang . En torr tallkvist och lite mossa följde med hem , resten hade jag redan hemma och väntade, lite kottar , enris och renar . En ljusslinga blev pricken över i .


I samma veva kröp tomtarna upp ur vråna , tip- tap , och julfriden kom till mig .
Detta är den bästa tiden på året.
Brukar laga en julkrans till alla mina och hade i bakhuvudet en bild , men som vanligt kunde jag inte minnas var jag sett den . Blev att improvisera , men är supernöjd över resultatet . Mottagarna var oxå glada :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar