söndag 13 november 2016

Årets kulturkvot

fylldes denna vecka . Ninni , min härliga kollega hade redan i juli bokat en kväll i november som hon kallade "fruarnas kväll" .
Detta var allt jag fick veta och fram till tisdagen var jag saligen ovetande om programmet . Benji hopp var hennes svar , då jag försökte luska ut programmet .
Kvällen började med supergod mat på Kiila och så tog vi en promenad , ännu heller ingen aning vart ?

 Promenaden slutade vid Alexanders teatern .. snösörjan gjorde att jag hade fullt upp att hållas upprätt och såg inte plancherna utanför gällande
programmet . Först inne såg jag det - Johanna Kurkela , "Ingrid" .
En graciös älva med en underbar röst  !
Kvällen blev en blandning av kalla kårar och tårar . Många fina sånger som väckte starka känslor . Sånger om saknad , om att missta någon , men ändå en enorm tro på livet och allt det fina som finns . En super fin kväll , tack Ninni ♡

På fredag var det dags igen , denna gång var det Fork . Platsen samma , men två helt olika upplevelser. Man kan bara lyfta på hatten , hur i katten fixar de musik utan instrument ?
Taxi resan hem var också en upplevelse . Adressen kunde vi inte enas om hur bokstavera och chaffisen hade inte varit utanför Ring III tidigare . Snömängden hos oss och våra ishala vägar med friktionsdäck , bjöd på extra spänning . Hoppas han hittade tillbaka till centrum!?
Veckoslutet gick i normala banor ; butik , städa och promenader . Söndagen hade såklart en extra twist , farsdag.



Glad farsdag till alla pappor ♡

1 kommentar: