lördag 25 juni 2016

Midsommar

på tumis med H för andra året i rad. Senaste sommar var känslan en aning panikaktig , då jag visste att vi skulle fira midsommar bara vi två . Men i år såg jag redan fram emot det :) Visst älskar jag att ha alla runt om mig , men ibland helt skönt även så här .
Dagen spenderade vi med att fortsätta på " remppan " i nedre våningen . I veckan ville H kolla vad som fanns bakom skivorna på väggarna och jösses - där fanns en superfin gammal panelvägg . Vilken lycka enligt mig och en massa extra jobb enligt H. Tänk så olika man uppfattar saker , men denna gång var jag helt oskyldig :)  Så denna panelvägg fick vit målfärg på sig och hela gången ändrade karaktär .
Dagen  gick med detta pysslande tillsammans.
Kvällen var reserverad till god mat och samvaro.

Table for two ♡

Under björken ( bakom glaset )


och kvällen avslutades med promenad ner till ån ,
till den gamla bron .
Ett ställe dit vi ofta under våra 37 år tillsammans ,
har styrt våra steg .


Glad midsommar


2 kommentarer:

  1. Hur mysigt som helst ju! Vi hade också en tumis-midsommar. Inte tokigt alls :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du ännu ett strå vassare; midsommar i stan :)

      Radera