söndag 19 juni 2016

Energitjuv

- nu vet jag vilken pryl hemma som är värst, TV !
Nu menar jag inte det som syns på elfakturan varje månad ,
utan all den tid den stjäl av oss.
Vår TV sade upp kontraktet för en dryg vecka sedan och
jösses vad man hinner med allt möjligt, då man inte stirrar på den
- läs H hinner :)
Då det råder lågkonjuktur på handarbetsfronten pga av mina fingrar,
så har jag en massa tid att planera allt möjligt. Onsdag kväll hade H ännu det helt lugnt , för då hade jag min väninna på besök och han fick permission.
Lycklig packade han fiskegrejorna i bilen och hölls borta hela kvällen och vi både hade en trevlig kväll , var för sig. Men ack torsdag; regnet öste ner ! Vilken perfekt kväll att börja fixa på nåt.
Vi har snart i 5 år bott här och lika länge har jag väntat på att vi fixar nedre
våningens gång och utrymmet under trappan.
En stund höll jag själv på med att dra bort gammalt ( hemskt) laminat från golvet, men sedan förbarmade H sig över mig och mina fingrar.
Snällt eller hur ?
Vet ni , kom osökt på att igen tänka på ett ordspråk min mommo sade


"Den som väntar på nåt gott,
väntar inte för länge "

att hon även sade

"Snälla barn väntar
och blir utan "

gäller inte mig :)


Idag har vi firat n1's födelsedag, hipp hurra. Egentligen hade hon födis redan igår, men då jag kollade igår på morgonen när hon skulle ha mottagning, var svaret "i morgon hemma hos er " .
Bortskämda ungar, men vad gör man inte för dem ♡



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar