måndag 26 april 2021

Grateful

 är ordet jag upplever att beskriver 
bäst hur jag känner mig just nu.
Tacksam är väl det översatt ,
men det har inte samma pondus tycker jag.
Varför är jag tacksam?
Mest för att jag äntligen ser ett ljus
i tunnelns slut .
Fått min första dos av vaccinet ,
ni gissar säkert mot vad. 
Jep, rätt svar är Covid-19


Tacksam över att bo i Finland .
Ofta har jag svurit över att vi finns 
här långt uppe i norr .
Saknat en massa av saker 
som det tex finns i mitt favorit land Italien .
Men det senaste året har det visat ,
att detta är det  perfekta stället att bo på.
Glesbebyggt land , 
vi bor några kottar i stora hus / lägenheter , 
alla håller frivilligt distans ,
en underbar natur att vistas i 
och sist men inte minst
en sjukvård som funkar
och alla dessa superhjältar
som jobbar där.


Min hemstad har kommit långt i vaccineringarna
och plötsligt såg jag att även min tur har kommit.
Redan känslan att kunna reservera tiden 
gjorde mig euforisk.
Äntligen !
Och på fredagen var det dags .
Stället var en stor jumppasal 
och i dörren togs jag emot av en glad "gubbe" .
Han hade på sig Röda Korsets väst 
och var där för att välkomna mig och visa vägen.
Fram med ID och efter en minut var det min tur.
I båset väntade en  supervänlig sjukskötare 
som kollade mina uppgifter och berättade om vaccinet.
Och så var det färdigt , jag var vaccinerad !
Kunde ha kramat om henne , 
så lycklig och lättad kände jag mig.
Tusen tusen tack !
Känner mig tacksam och privilegierad.


Det är nog ännu långt att gå ,
inann vi kommit igenom den helt , 
men äntligen ser jag ett ljus i tunnelns slut.



♫ Blåsippan ute i backarna står ....♫

inte ens det att våren tagit time-out stör mig just nu 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar