fredag 5 februari 2021

Handarbets saldot 2020

                  

 

Som jag gissade så lyckades jag inte särdeles bra med att göra slut på mitt garnlager.
Försökte nog mitt bästa , men det måste ju vara Murphys lag som styr detta .
Produktiv var jag nog under året , mycket tack vare alla Teams möten pga. av distansarbete.
 På tal om det så är det helt ofattbart att tänka att det var i mars 2020 som jag senast varit på kontoret eller sett en kollega .... och gudarna vet när det blir nästa gång .
Jag saknar ju inte det , men bara tanken är ganska ofattbart !
 
Skriver upp mina arbeten i min lilla " dagbok"  och det brukar se ut så här

 
 
Snabbt räknat så har det väl blivit
Ø  ca 50 par strumpor
Ø  10 par långa knästrumpor
Ø  ca 50 par vantar
Ø  ca 20 st mössor
Ø  3 st ylledräkter
Ø  en massa virkade frukter / grönsaker / godis / bakverk
Ø  10 st pannband
Ø  babyfilt
Ø  pannlappar / dregellappar/disktrasor
Ø  2 st västar
Ø  5 st ylletröjor
 
och en massa annat smått o gott 😊





Till dessa småstrumpor har det räckt med restgarn,
synd bara att det inte märks i  mängden 




För tillfället har jag en del på min beställningslista ,
 både externa och interna beställningar .
Är glad att så många hittat mig på Instagram 
och gör beställningar den vägen .

Denna ylledräkt kom till en liten söt flicka 💗


Mest lycklig är jag dock över mina  barn , 
som beställer en massa både till sig själv och till barnbarnen.

Till barnbarn nr 5 💙


Senaste år kom jag inte nånstans för att sälja , allt var ju nästan inhiberat , 
och har därför ett ganska bra lager för tillfälle .
Finaste H  bygger för tillfället ett "förråd " till mig
 och tanken är att jag skall plocka in mina
alster i snygga plastlådor, så att jag lätt hittar det jag behöver.

Till sist så önskar jag alla en 
Trevlig Runebergsdag , 
med denna kalorisnåla bakelse 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar