onsdag 11 mars 2020

Saknaden

Gott nytt år , önskade vi varandra för en tid sedan ...
Så blev det inte , tvärtom !
Mitt livs tyngsta år hittills .

Tårarna jag fällt , 
är fler än vattendropparna som kommit ner.
I februari kom dagen jag aldrig velat tänka på.
Dagen  pappa lämnade mig.

Mitt liv föll i bitar.

Pappa,
Du som alltid funits där.
Du var min stöttepelare i livet.
Du hjälpte mig, du hade ett svar till allt.
Du var mitt allt
Kan inte förstå att du inte finns mera.
Aldrig prata med dig, 
aldrig höra dig säga "tjenare".
Känns som jag inte får andan
en stor sten trycker på mitt bröst.

Moppa, 
det blev du till mina barn,
den bästa av alla
Vet att du älskade oss över allt.

Tomheten är enorm.
och ingen annan kan känna lika som jag,
att inte ha en pappa.
Är ensam i min sorg.
Kanske sorgen bleknar en dag, 
men saknaden kommer aldig att försvinna.

"Blott en dag , ett ögonblick i sänder" 
sjunger man i psalmen 
och så försöker jag nu gå vidare.

Ingen kan ta din plats i mitt hjärta
tack för allt du lärde mig 
tack att du gjorde mig till den jag är

Älskar dig Pappa 💓
Sov gott 

" för världen var du bara nån , 
för mig var du hela  världen "







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar