måndag 2 april 2018

Påsken ,

borde hämta med sig en glimt av våren och vi hade  många fina soliga dagar, men nu fick påskharen nog !
Ute full snöstorm , 15 cm finns redan på backen och till kommer det . Gillar snön mellan december -mars , men inte mera i april. Då borde nån svänga på sitt trollspö och fixa våren hit på en gång.
Påsken har fått en ny betydelse för mig under årens lopp ; är skönt med inga måsten . På fredagen hade jag alla kära och nära på middag och det är det enda "måstet" under min påsk.


Lite påskpyssel har jag hunnit fixa , men ganska sparsamt är mina dekorationer just vid påsk. Grönt och gult hör inte till mina favoritfärger.


Några extra lediga dagar + vintersemester  ( vädret är på min sida ) kommer väl på sin plats just nu. Känns att det behövs ett litet uppehåll från jobbet och i stället fixa saker bort från min to-do -lista , som blivit ganska lång.  Nr 2s lägenhet börjar bli färdig , så där har vi spenderat lite tid , men det mesta finns nog att fixa här hemma . Huset borde skuras från topp till tå , iaf fönstren !
Nr 3 bokade just en trip till Tallin för oss  och det skall bli kiva . Frissa står på programmet och senare i veckan skall vi fira min fina mamma som fyller 80 år :)
Nu gäller det att dra topparocken på sig och ta snöspaden i vacker hand, annars kommer jag inte bort härifrån !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar