måndag 9 april 2018

Mamma ,

 min fina lilla mamma hade födelsedag i går , 80 år blev fullt . Kalas var det redan på lördagen , då hela slurven åt brunch på Hämeenkylä gård . Massor med blommor , kramar och god mat. Gåvan inlöses senare i sommar då vi alla åker på lunchkryssning.
Rosorna har en alldeles underbar färg , gammal rosa som är min favorit färg ( köpte en bukett även till mig själv )


Kortet pysslade jag av små fjärilar och texten inne i kortet säger allt vi alla känner 💗


- för hela världen är du bara en av många, för oss är du hela världen -

När jag var liten fanns mamma där för mig , väntade mig hem från skolan , hjälpte mig , tröstade mig och bara älskade mig. När jag sedan själv blev mamma blev hon förstås mommo. Världens bästa mommo om man frågar flickorna . Mommo skötte om dem under hela deras barndom och fanns alltid till hjälp vid behov. Att vara övernatten hos mommo, var nåt man stred om , för då fick man all uppmärksamhet och bara lite lite nami hade mommo i gömman .
Mommo tog hand om H då han satt i rullstol efter en olycka , tack vare henne kunde han vara hemma och inte på sjukhuset. Även då nr 4 var sjuk ställde mommo upp och bar på henne i flera månader. Nr 4 fick inte falla / stöta sig och det är inte helt enkelt att hålla en 2 åring stilla. Är så tacksam över mina föräldrar , de har alltid ställt upp för oss och sedan när min hjälp behövs så återgäldar jag gärna allt det fina jag fått . Små krämpor här och där har man ju vid denna ålder , men ännu är de i full fart  :)
Älskar dem 💙


Nr 4 skickade ett klipp från ett instagram konto och det passar bra in här

"är så jävla tacksam över att min mamma är min mamma!
Skulle fan gå sönder utan henne och hennes stöd "

Gissa om jag blev glad över att få texten ! Instagram kontot heter "Situationer " , lönar sig att kolla , man får sig många bra skratt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar