tisdag 10 oktober 2017

Lycka

är små ting i livet. Ting som det gäller att grabba tag i och njuta för fullt av.
De finns omkring dig, lurar där i vardagen och är oftast saker du minst tänker på.
Inte är det lotto vinster eller pengar överlag som hämtar lyckan , oftast tom tvärtom . Lyckan finns i nåt helt annat. Låter som en cliché men det gäller att leva i nuet , inte sedan när ....
Lycka för mig är
... att vakna bredvid H , lyssna på hans snarkningar :)
... höra regndropparna genom det öppna fönstret ( jo, lite mindre kunde dock räcka )
... känna en våt nos mot min kind och få en puss över hela ansiktet
... gå ut på morgon promenad och inte träffa en kotte


... hitta en massa trattisar
... veta att H finns där för mig , fast han inte alltid minns att säga det till mig ❤
... mina små gullen ! att få vara med dem är LYCKA med stora bokstväver
... alla mina kära och nära , ingen självklarhet att man har familj, släkt o vänner


Lycka är att ha ett handarbete i händerna och se hur maskorna löper , samtidigt så "nollställs" huvudet och allt känns igen bättre.
Just nu lite brådis på handarbetsfronten , nr 3 som är min marknadsförings chef 😊har gjort ett bra arbete och en massa beställningar finns . Är så glad att nån gillar det jag lagar .
En hel massa vantar för små händer blev just klara och nu är det strumpor som gäller till följande. Julgubben skall oxå få nåt till sin säck , inte så långt till jul . Vi har redan sett de första tomtarna, så nu gäller det att vara snäll.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar