söndag 3 januari 2016

Gott Nytt År

Likt min nya "dagbok" så är året fullt med tomma sidor, hoppas fylls de av många vackra minnen och händelser. "Dagbok" så här i vuxen ålder började jag skriva för nåt år sedan och nu är det bok nummer 5 som börjar. En bok som fylls med tankar, minnen, idér, ordspråk osv . Även litet som en scrapbook, då jag oxå ritar och limmar in bilder.


För att återgå till nyåret, så firades den nere i bastun. Ett glamouröst ställe att skåla in det nya året, men det enda stället där varken hörs eller syns raketer! Hundarna är livrädda för dem och då gäller det att göra det bästa man kan för dem. Min inställning till raketer har ändrats under årens lopp. När ungarna var små, sköt även vi några raketer och då menar jag verkligen  några. Denna massa med skräp och € som nuförtiden skjuts upp i rök, är ofattbart? Eller kanske bara jag som blivit gammal?
På nyårsdagen bestämde jag mig att nu skall det målas kökskakel. De har varit blårutiga ända sedan vi flyttade och detta inte i min smak. Försökt få H att byta ut dem, men då detta inte lett till resultat, så gällde det att hitta på nåt annat. Kakel målfärg inskaffades för ett par månader sedan och skulle nog ha fått det målat redan för länge sen, om inte nån kommit på att kranen oxå skall bytas. Ny kran har funnits i x antal veckor, men.....
Började tömma diskbordet och fick helt lugnt ta även silikonen bort, men då jag tog fram målartejpen blev det stopp. Enligt H kan jag inte göra det på rätt sätt... undrar varför han tycker så ?? När tejpen var prydligt på plats, så fortsatte han utan att märka även att måla och vips hade jag fina gråa kakel. Nya kranen finns på plats och allt detta på 1 dag, bara en liten spark där bak behövdes :)
Snön kom äntligen och hämtade med sig ljuset och tystnaden. Oj så vi njöt på vår promenad i går, hundarna lika mycket som jag.




Som "loppu kevennys" dotter nr 4s konstaterande då granen flög ut i går och en massa barr fanns överallt. "Mamma- det finns grantårar överallt! "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar