måndag 14 september 2015

Höst tankar

Färger som rött, gult och orange hör inte till mina favoriter. Men då hösten färgar naturen med dessa, så är det helt ok.
 
Vet hur denna färgprakt blir till, men kan inte ändå låta bli att förundras över detta?
Tänk så fint vi har det, då vi får njuta av de olika årstiderna!
 
Dessa byggnader kör/går jag förbi dagligen, de har alltid funnits där och har en speciell plats i mitt hjärta. Skolbyggnaden; där började jag folkskolan ( hette så på den tiden ) och lärarinnan Iris lärde oss skriva och räkna. Kapellet har jag alltid gillat, men extra speciellt blev stället för 5 år sedan, då nr 1 vigdes där ♡ 
Spektaklena njöt av den friska höst luften och av alla andra goda dofter, brukar säga att de läser sin hesari när vi är ute. Vem har gått här? Vems doft är detta? Vad har hänt?

Sommarblommorna hamnade i komposten och lite nytt kom i stället i krukorna. Hösten är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar