fredag 6 november 2020

Äsch....

 händer detta nån annan  ?

Skrivit en lång text och plötsligt 

så raderar jag allt och börjar om från början...

All blev fel , frustrerande 😕

Hösten har varit utmanande för mig, 

känns svårt att ta tag i saker.

Lika grått både ute och i mitt huvud.

Känns att dagarna bara flyter inne i en dimma.

Vaknar och det är beckmörkt , 

8 h framför datorn  ( kanske ljusnar det en aning ),

ut med hundarna innan det igen är beckmörkt

 och så var det kväll igen.

Känns inte bra och 

flytt av klockorna gjorde saken definitivt inte bättre.

 

Tänder en massa ljus , 

tittar in i lågan och det känns en aningen bättre.

Ända tills jag hör en röst från tv :n som predikar 

om att man inte borde bränna ljus ,

de är så farliga för hälsan.

Arma öde , skall nu även detta tas bort från oss ?

Finns det något man mera kan göra med gott samvete ?

T.o.m. i Noux nationalpark har en massa nya förbudsskyltar kommit upp.

Kanske man inte ens snart får gå ut ??

 

Naturen är för mig det som man på finska kallar  "henkireikä ".

Finns inte ett bra ord på svenska för det ,

ordet beskriver något som man upplever vara viktigt för eget orkande , välmående.

Ute i naturen känns det att jag kan andas och fylls av ett lugn.

Havet och skogen är mina favorit platser ;

känna havsbrisen mot kinden eller höra tystnaden i skogen ,

det är lycka.

Lycka som jag får dela med H och mina hundar.

 

Julen har kommit smygande,

tomtar krypit upp på sina platser.

Lite småpynt här och där.

Men det känns på något sätt fel ?

Vågar inte ännu planera något gällande julen ,

troligen så blir det en helt annorlunda jul i år.

Men viktigaste är att vi alla är friska och har varandra.

Det kommer flera jular 💓


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar