onsdag 17 april 2019

Vintersemester

sol och +15 grader , finemang säger jag . Bättre kunde inte veckan vara !


Skall man nu gnälla över nåt, så är det då möjligen vårt valresultat , eller det är ju bara min åsikt.
Har litet svårt att smälta att detta är mitt land , vårt Finland , där så många av oss vill tänka som Sannfinländarna ? Är väl det som kallas för demokrati ? Att rösta hör till ett måste, men egentligen så undrar jag om det har nån betydelse ? 3 ( hmm 4 ) st stora partier dansar ringlek , emellan så flyger nån ut i oppositionen för att igen om 4 vara med o bestämma i regeringen . Vad ändras ? Inget!
Min förra chef använde uttrycket " vi får se när vi vet hur det blir " . Ord som låter bra, men lovat inget.
Har hunnit med en massa redan på några dagar. Naglarna fixade och fotvård senare idag , måste ju vara tiptop då man flyger till Blåkulla. Långa sköna promenader med spektaklena i härligt väder , ljuvligt och njuter av varje sekund.

Terassen städad och klädd till sommarskrud . Oj jösses så kaffet smakar gott , då man kan njuta den ute på terassen . Det bästa i våren är dock när man kan hänga ut tvätten och torka. Den doften är den finaste i hela världen , borde fås på burk .


Än har vi snö på sina ställen, men där det lyckats har jag förstås dragit fram med krattan. Detta har ju resulterat i jäkla sjuk rygg, men tacka vet jag Burana . När skall jag lära mig ? Aldrig antagligen .
På fredag blir det mat för hela slurven och så stannar nr 2 +4 här för ett par dagar. Ser fram emot att
få prata , bada bastu och gå på promenader med mina flickor. Skall bli skoj med liv i luckan :)


Garnförrådet minskar sakta men säkert . Just nu en Ballerina på gång och lite annat smått o gott.




Glad Påsk !





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar