söndag 19 augusti 2018

Svärson ,

varför månne det heter så?
Jag skulle nog hellre kalla min svärson istället för "kärson" . Då jag har 4 st flickor , så har alla alltid sagt till mig " vänta bara, de hämtar hem pojkar till dig "  och de har haft rätt :)
Det är över 10 år sedan nr 1 kom hem med svärsonskandidaten och han fick godkänt direkt och kände att där fick jag min första pojke . 10 + fick han även av att han frågade om nr 1´s hand av H , blir fortfarande rörd av minnet 💕  Från bröllopet minns jag blicken han gav mig, då nr 1 + H kom gående upp till altaret . Den sade mig allt , utan att ett enda ord behövdes.


Svärson på besök :)

Kärsonen J har gett mig 3 barnbarn, små gullen vi älskar lika mycket . J jobbar hela tiden, men alltid har han tid för dem. Ett stort plus är att han orkar med nr 1 , hon är nämligen ganska lik mig , mao mycket att stå ut med!
J ställer upp alltid när det behövs . Igår hjälpte han att ta ner ett par ruttna träd , som H haft i planerna under flera år. J är en ibland min bundsförvant , han brukar få fart i H . Tack fina J , nu kan jag sova lugnt när den första höststormen kommer.




Under ett par års tid har svärsonskandidat nr 2 varit med i bilden , nr 3´s fina K . En pojke till visste jag i samma stund jag träffade honom. Kärson blir han på riktigt om ett år , efter att även han frågat H om dotterns hand. Jag vet att detta är gammalmodigt och nån kan säkert ta illa upp över detta, men visst är det romantiskt. Har ju ingen egentlig betydelse , men en vacker sed tycker jag.
En karl som står stadigt med fötterna på jorden älskar nr 3 , kan inte bli bättre. Även han alltid färdig att ställa upp vid behov.
Nu har jag en entreprenör och en ingenjör i familjen , inte illa . Och det viktigaste , 2 som uppskattar mina yllestrumpor 💕



J är redan gamla karln 😄


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar