tisdag 13 mars 2018

Tankar

på ett hotell rum , långt borta hemifrån . Njaa , Vasa är väl inte så långt borta, men just nu skulle jag hellre vara hemma , saknar min madrass och H:s snarkande :)

 En jacuzzi + bastu på rummet tröstar mig en aning , Scandic Vasa är hotellet.

En stor ask med blåbär lindrade hemlängtan

Surfade omkring på nätet och hittade ett citat som passar mig precis.

Virknål eller stickor , ingen skillnad  , och jag känner hur lugnet växer inom mig i samma takt som garnet löper i maskorna . Detta är magi för mig . Tankarna irrar omkring , men samtidigt pågår det problemlösning bland hjärncellerna. Många geniala idéer brukar även dyka upp , till H:s stora förtret.
Resultat brukar det även bli av trollandet . 2017 var ett produktivt år: x-antal strumpor & vantar till stora och små , några tröjor , mössor , disktrasor i massor , små pynt , dockor , lite syarbeten . Detta till mina egna kära och nära. Ytterligare har jag gjort en massa beställningsarbeten , jätteskoj att nån annan gillar mina alster så mycket att man tom beställer . Är super glad 😍




På lördag var det förlovningsfest , en fest fylld med kärlek och lycka 💗
Är så lycklig över min blivande svärson , en kille med fötterna på jorden, omtänksam , snäll , trevlig och älskar min nr3. Hoppas att de blir lyckliga och att kärleken finns alltid i deras liv. Hoppas att de kan glädjas tillsammans , hålla varandra i handen och vägleda varandra . Gråta och skratta tillsammans . Stöda varandra i svåra tider , skuffa framåt när det behövs. Finnas alltid där för varandra , lita på varandra . Citaten nedan har jag tidigare även skrivit om, men budskapet tål att påminnas om , vi glömmer så fort.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar