onsdag 9 december 2015

Julen

är det bästa jag vet och detta syns i hela vårt hus. Den kommer smygande i slutet av oktober, först försiktigt en tomte här och där.

Småningom finns de överallt, små och stora. Rött är inte min färg, men en röd tomteluva är alltid ok.  Som tex på min tomtenasse, Nasu ♡


"Tittskåpet" kallar jag i år my winter wonderland.
Saknar snön! Saknar ljuset och tystnaden den hämtar med sig. Är ett vinterbarn, vilket kanske förklarar varför jag älskar snön.



Novemberkaktusen ser ståtlig ut i sin vita skrud. Hur i katten orkar nån blomma i detta mörker??


Terassen klarar sig inte heller undan mig, även dit hittar julen.


Nu är det bara granen som fattas. Den får H fixa på veckoslutet. Ni kan tänka er att han ser fram emot det, för den skall förstås vara helt perfekt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar