söndag 17 januari 2016

Veckoslut

kallas dagarna då man skall göra allt man inte hinner/orkar göra under veckan. Tur att vi ännu har ett veckoslut, vågar inte tänka hur här skulle se ut annars!
Är funtad så att jag inte kan koppla av om inte alla måsten är gjorda. Att sitta ner och veta att dammsugaren väntar på mig, är omöjligt. Blotta tanken förorsakar "morkkis" till mig. Sitta i en solstol på sommaren är hopplöst, det enda jag gör är att jag ser alla jäkla ogräs omkring mig. Upp o hoppa!
Detta nåt som jag helt säkert tagit med från barndomen. Mina föräldrar satt aldrig och slöade, fortfarande har de alltid nåt på gång.
Tycker inte likt Pippi att städa, städa varje freda är kul, men varje lördag gör jag det trots allt. Utan hundar skulle man komma betydligt lättare undan, men jesses så tråkigt det skulle vara. Tacka vet jag hundhår och sand.
Stryka...  
det mest onödiga man kan spendera sin tid på. Men har man en mamma som alltid stryker allt ( ni skulle se hennes linneskåp! ) , så har ju även detta hört till mina måsten. Under tidigare år var det till Strömsö takter jag alltid på söndag eftermiddag stod o svettades, men för ca 1 år sedan bestämde jag mig att nu räcker det! Varför gör jag detta? Inget fiffigt svar dök upp och nuförtiden tar det mig en  kvart att stryka jobbskjortorna på söndag morgon :)
Linnedukarna ser bara finare ut som skrynkliga, må så vara att mamma är av annan åsikt. Hon vet var jag förvarar strykjärnet, men ännu har hon inte grävt fram det.
Ett måste mindre och den tiden kan jag använda till att tex handarbeta.


Nr 3 beställde vantar med flätmönster

Att promenera med hundarna är ett måste jag gillar, speciellt i strålande väder.
Nu har jag suttig för länge och samvetet knackar... till följande är det frysarna som skall avfrostas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar