söndag 31 januari 2016

Min söndag

började mindre fint- en bit av tanden lossade. Försvann ner i magen lika snabbt som snön där ute. Båda harmar mig massor :(
Min tur att fixa maten denna söndag. På menun hederlig fläsksås! Att steka 2 kg kassler tar sin lilla tid och så skall den puttra över 1 timme. Mao gällde det att börja i tid. Fläsksås blir bäst stekt med min gjutjärns panna,  arvegods av mamma.


Behövdes lite sol i min morgon, pressade apelsiner till alla.


Inlagd gurka är ett måste till denna maträtt och det gick lätt att fixa.
Sedan behövs potismos och att skala potatis hör inte till mina favorit jobb. H fick lov att stiga upp och börja skala. 3 kg potatis behövs, så det tar en god stund. Jep, ni läste rätt, 3kg behövs till detta kompani. Fastlagsbullar till efterrätt.
Lilla gulle och prinsessan var "yökylässä" från fredag till lördag och då är det focus på dem till 100% . Härligt att få njuta av dessa små busingar, men det betyder att jag inte gjort så mycket annat detta veckslut.
Hann virka några ♡ och nu skall vi åka efter nr 3, som i sin tur kommer "yökylään" .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar