måndag 31 december 2018

Året 2018

drar på sista visan , refrängen kvar och sedan klingar tonerna ut .
Toner , som i min visa , gått både i dur och moll.
Bläddrar i min "dagbok" och kollar vad jag skrivit ned under årets lopp .
Året började med en ny lägenhet för nr 2 , en dröm som hon fick trolla fram just precis så som hon ville . Under tiden bodde hon och Lumi hos oss . Skoj med sällskap på promenaderna .
Förlovning blev det i februari <3  Nr 3 och hennes K .  Är lyckligt lottad då fått 2 st härliga svärsöner .
Nr 2 flyttade i maj , lilla Lumi stannade kvar till vår stora glädje . Mimmi är fortfarande inte helt förtjust i tanken på att det nu finns 2 igen i huset , men sånt är livet . Är helt säker att hon önskade av julgubben att Lumi sku flytta tillbaka till nr 2 :)
Nr 4 utexaminerades till kock och i samma veva flyttade hon ut ur boet ! Efter att i 33 år levt med att ta hand om barnen , så blev det nog minnsann en chock att vara på tumis , en utmaning som heter duga och som vi jobbar på.
Senare på hösten var det nr 3's  tur att bli klar med sina studier , sjuksköterska och på rekordtid ! Är så stolt över alla mina fina flickor , vet att de kommer att klara sig i livet.
Sommaren kom tidigt och var fin , höjdpunkten var svärson nr 1's 30 års fest. De ställde till med en mega fest på sin fina gård , massor med mänskor & mat & musik .
I oktober reste vi till Aten med nr 2 , en super resa , trots  skit nyheter från jobbet. Vädret underbart , grekerna trevliga och massor med sevärdheter , mao en super resa .
2019 - få se vad det hämtar med sig ? Förändringar som gör att  jag äntligen måste bestämma mig vad jag vill göra när jag blir stor ?? Skrämmer mig en aning , men försöker intala till mig själv att det inte lönar sig att ta ut sorgen i förväg.
Citerar igen president Koivisto
" Om vi inte med säkerhet vet hur det kommer att gå ,
låt oss anta att allt går bra "

Gott Nytt År !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar